Tapyba ant šilko

gerves1Ši technologija atsirado Kinijoje, tačiau kaip ir kitos technologijos savo tradicijas pratęsė Japonijoje.  Senovėje Japonai tapybai naudojo ir popierių, ir šilką, monochrominius paveikslus dailininkai tapydavo tušu, o spalvotiems naudojo dažus, kurie buvo gaminami iš augalų ir mineralų, klijų ir įvairių kitų priedų.
Buvo naudojama nedaug spalvų – maždaug apie 10, beveik jų nemaišant. Tačiau visa tapyba kupina spalvingumo, lengvumo ir laisvumo.

Negalima pamiršti ir prabanga, bei įmantriu piešiniu pulsuojančių kimono, kur buvo derinama šilko tapyba, ,, shibori “ technika, bei batika. Dažniausiai naudojami augaliniai, ornamentiniai motyvai.
Dažniausiai dailininkas pasirinkdavo tam tikra motyvą (peizažas, augalas ar gyvūnas) ir jį studijuodavo labai ilga laika, kartais ir visą gyvenimą. Japonų tapyba tai savotiška meditacija reikalaujanti laiko, nuoseklaus darbo ir ištvermės.

kimono1Šiuose kursuose išbandysite tapybą ant šilko, šios technologijos subtilybes, bei principus (tapyba ant skirtingo šilko, naudojant karštą, šaltą vašką, rezervą – spalvotą ir nespalvotą, druskos tirpalą ir t.t.)  , pasirinksite tam tikrą motyvą (piešinį), kuri naudosite ir savo bandymuose, ir galutiniame darbe – šilko skaroje.

Turėsite proga susipažinti  ne tik su technologija, jos istorija, komponavimo galimybėmis, bet ir sukurti sau skarą, tokią apie kokią svajojate. Jūs tarsi atkursite senovės Japonijos tapybos būdą, kai tapyba buvo ne tik meno šaka, bet ir savotiška meditacija, bei savęs išreiškimo būdas.

Visa laika kartu dirbs dailininkė, kuri ant šilko tapo jau treti metai, ir taip jos sukurti darbai dalyvavo parodose. Vėliau įgytas žinias galėsite panaudoti ne tik keičiant savo aprangą (skaros, šaliai, marškinėliai), bet ir aplinką (pagalvėlės, paveikslai).

 

 

 

Kursų trukmė -  2,5 mėn. Iš viso 10 užsiėmimų, kiekvieno trukmė – po 90 min.

I. Šilkas. Jo istorija, įvairovė, tapybos būdai ir dažai.
II. Liejimas ant šilko. (1)
III. Liejimas ant šilko. (2)
IV. Kontūro (rezervo) panaudojimas. (1)
V. Kontūro (rezervo) panaudojimas. (2)
VI. Technologiniai bandymai ant įvairaus šilko rūšių.
VII. Baigiamojo darbo (šilko skara) eskizavimas, projektavimas ir tapybos technikos pasirinkimas.
VIII. Pasirinktos technikos panaudojimas šilko skaroje. (1)
IX. Pasirinktos technikos panaudojimas šilko skaroje. (2)
X. Baigiamojo darbo pabaigimas.